Copywriter + Manažér sociálnych sietí (Stáž) - Raw
SHARK MEDIA > Copywriter + Manažér sociálnych sietí (Stáž) - Raw
Hladam aspiriring / junior copywriter / Social Media Manager na staz / prax.
Location: Job je sice remote, ale idealne zapadne stredne SK, max po ciaru cca ZA-BB, aby sme sa par krat za rok mohli pripadne aj meet up, ked sa riesi nieco dolezite, aby sme nonstop neriesili uplne vsetko len na dialku ale zaroven - boli si aj mentalne aj vykonnostne blizsi. No offcence.
Staz / Prax sa musi do 6, max 12 mesiacov preklopit na regulerne plateny job. Nema zmysel sa niekde len tak presusat bez toho aby clovek rastol. To nema zmysel ani pre teba, ani pre nas.
Zakomponovat:
Nemam cas na zbytocne pingpongy, ani reci o hlupostiach, mam cas iba na komunikaciu ktora vedie k vysledkom.
Hladam dynamickeho cloveka. Nechcem cloveka, ktory mi povie ze "mam rozpracovanych 12 prispevkov ktore musim do 14 dni spravit". Prosim??? To ako neefektivne robis ked toto je pre teba praca? Unacceptable below ground effieicnecy level for me.
Ved predsa, 1 prispevok, mam vstupy v 30 min hlasovke, 1x ju musim vypocut = 30min, nahram ju Gepetovi, 30 minut promptujem Gepeta aby som mal koncept a dalsiu hodinu robim finetuning, vyhodnocujem ci je spravne implementovane posolstvo, organizujem sekcie/podcasti a robim final wording. Ok, plus dalsia hodina na final touches. Za 3 hodiny musim mat paretovy (80/20) vysledok predsa ktory mi bude odobreny a moze ist live. A jasne, o tyzden, alebo o mesiac ak bude priestor dostaneme sa k v2jke aby sme ho vysperkovali - ak sa zacne rankovat.
Jednoducho - zblaznil by som sa robit s clovekom ktory robi neefektivne. Potrebujem dynamickeho cloveka, inteligentneho a s otvorenou myslou (nie zakonite s praxou a skusenostami), skor akcny rozmyslajuci tvor, ktory, pozrie, vidi, pochopi, analyzuje, brainstorme, rozhodne, exekuuje a ma vysledok v dostatocne dobrej kvalite pre dany problem.
Zbytocne budem puntickar na vec ktora ma nizku prioritu a naopak, ak mame ulohu kde sa vyzaduje preciznost a treba ju robit tri dni, neodflaknem ju.
Kriterium inteligencie prevysuje skusenosti.
Nehladame cloveka ktory bude ovladat uplne vsetky veci ktore tu piseme a vsetky detaily.
Uplne staci ked budes rozmyslat, ked nieco nevies vies napisat chatgpt.com, vies sa samostatne zorientovat (a ak neisty - informujes vopred o planovom postupe). Ja nacitam do RAMky situaciu, operativne rozhodneme o postupe (bud vieme, alebo sa dohodneme ktoru cast treba dostudovat ak nemame dostatok vstupov pre rozhodnutie), tak aby si napr vedel dodat vystup, ktory nebude posobit genericky (napr co sa tyka textov).
Neocakavam ze budes black-hat-ak, ze budes vediet ze tu musis riesit residential proxies, anti-detect browsers a podobne veci v ktorych sme doma my.
Co potrebujeme je od teba je ta samotna sprava, aby si vedel preverit niektore veci, spravovat zopar nasich profilov (+ idealne aj profily klientov), davat tam prispevky a pod. Niekde budeme platit nejake kampane, nemusis v tom byt profik, ja som to zatial nejako amatersky zvladol, bolo by lepsie keby si v tom nejaku skusenost mal/mala (lepsiu ako ja), ale nemusi byt vsetko hned od prveho dna profi. Dobre, budes sa ucit. Pokial sa chces ucit - super.
Vhodny kandidat by mal mat pomerne vysoku mieru dynamiky, to je
Kvoli tomu aby sa nam dobre spolu robilo. Ked odomna klient nieco potrebuje, a ja mam energiu a mam hodinu cas, tak na to rovno sadnem, problem vyriesim, alebo mu paretovo spravim 80% vysledku za 20% casu a opytam sa ci staci.
Hlavne chcem
Drobne graficke prace
Aby vedel spravit obrazok pre nejaku post, obcas nejake logo, mozno obcas nejake reels a pod.
Hlavne role:
Odbremenenie od procesov ktore nemam dotiahnute a stale musim nosit v RAMke.
Ja som generator, ktory tvori co sa ma robit, nemam cas na exekutivnu funkciu vykonu. Potrebujem cloveka, ktoremu task 1x zadam a o ten task s postara. Ci uz pouzijeme AI, alebo to delegujeme nasim ludom do Filipin a pod.
Sposob spoluprace:
- Ja budem prevazne nahravat VM a to v case ked budem mimo kompu. Jasne ze obcas bude treba nejaky gmeet, ale preferujem ak vieme veci opingovat aj bez toho aby sme neboli odkazani na to ze musime byt v praci v tom istom case. Ja ked som za kompom riesim prevazne klientov, malokedy mam za kompom cas na videocalls a robim poobede, vecer a casto aj po nociach, vtedy viem dat vstupy. Tebe to vyhovuje inokedy - ziadny problem. Ja mam vacsinou cas ked som vecer vonku so psami na prechadzke, alebo niekde soferujem a pod. A ked mam nejaky napad, nejaku myslienku, nejake posolstvo, ktore by som chcel odprezentovat (napr na webe), nemam cas 2 hodiny na tom za kompom sediet. Mam cas aby som to 1x nahral v hlasovke za napr 20-30 minut v piatich hlasovkach, vysvetlil, proaktivne adresoval pripadne otazky / nedorozumenia aby som minimalizoval pripadny pingpong a potrebujem cloveka - ktory si vie v klude s notebookom vylozit nohy na stol, vypocut, robit si poznamky, spracovavat informacie do textu, znasilnit Gepeta aby spravil za neho 80% roboty a za 2 hodky vie mat z toho content rozdeleny do sekcii. Okolo tohto sa bude tocit majoritna vacsina tvojej prace.
Jednoduho, mam cas na to aby som to nahral a vysvetlil.
Casto krat je to zdhlave a dlhsie, a v pol hodine je len 10 minut dolezitych. A vysvetlujem v nich co je dolezite a co nie, akurat to nie je upratane. Treba si z toho spravit vypisky, riadit sa instrukciami co ma aku prioritu, co ako chceme v texte vysvetlit, dostudovat Gepetom ak nieco treba a pod. Zaroven mam cas na to aby som trpezlivo odpovedal na vsetky otazky aby sme sa ujistili ze mat kompletne penzum a pochopenie problematiky, ale nemam cas na to aby sme tu istu vec riesili x-krat.
To co potrebujem je spracovanie tych hlasoviek do contentu. Spracovanie do textoveho formatu, tak, ze ked si to potom precitam, tak 9 z 10tich musim naozaj konrolovat, feedbackovat, alebo nebodaj sam prerabat. Najst si cas na to aby som nahral screen share video feedback, upload na YT, vratil to naspat do dielne, cakal kym sa to spravi, potom o par dni zase ten proces nacital do RAMky a mal v hlave dalsie desiatky procesov. To je presne to co nechcem. Ja som pretazeny, ja sa potrebujem procesov z hlavy zbavovat a potrebujem cloveka s ktorym spolupraca bude pre mna ulavou a nie dalsim bremenom. A nie ze ja som stratil hodinu, ty si stratil hodinu, este to musim aj zaplatit a nakoniec si to este aj musim spravit sam. Toto ee.
Ja som uz myslienku odovzdal, ty to bud rovno sprocesuj, alebo si to zarad do Asany, alebo do Notionu a ked budes robit sprocesuj to. Ja sa k tomu nechcem vracat. Lopticka je na tvojej strane a bud pridu otazky, alebo spracovane myslienky
Nepotrebujem na to skoleneho copywrirera. Nepoitrebujem na to niekho ultra skuseneho. Moze to byt pokojne aj mlady clovek, ktory s tym nema skusenosti - ale - ma dostatok casu, ambicu a mentalnu kapacitu na to aby vedel pochopit co znie dobre, pouzitie ktorej myslienky je kde spravne.
Cize pokojne aj clovek bez profesionalneho zazemia
- Ja som generator, ktory
O mne:
Som biznisovo orientotany tak, ze nerobim hotdogarne. Idem do biznisu ktory ma zmysel z podhladu ze ma obrovsky potencial aby vygeneroval dostatony kapital na to aby sa vedela platit vsetka pracovna sila. Nie hotdogaren, kde ja budem rano vstavat, preberat tovar, cely den tam robim hotdogy a po veceroch robim faktury a objednavky.
Nema zmysel ist do biznisu, ktory neuzivi masineriu ludi ktori su potrebni na jej fungovanie. Plus idealne to musi este na manazera vygenerovat. Inak to nie je biznis, to je zamestnanie.
Nerobime hotdogarne.
Sme myslenim ini ako je vacsinova populacia a tento system sme tento system sme vytvorili pretoze ma priestor na to aby sa vedel bud procesmi automatizovat a tie procesy ktore sa automatizovat nedaju - daju sa delegovat.
Neprezentujeme sa ako niekto, kto robi webstranky. Prezenetujeme sa ako agentura, ktora vam za kazde euro ziska maximum hodnoty aka je na trhu mozna a "rozzvoni vam telefon".
Sprava socialnych sieti
Nechceme cloveka, ktory sa bude citit overwhelmed, pretoze ma "urobit 12 postov za 14 dni". Hups - tu sa mi hned zapne v hlave kontrolka - ze my dvaja by sme asi neboli dobry match, kvoli nizkej miere dynami. Now, dont get me wrong, ja nemam problem ked urobit nejaku vec trva tyzden, alebo aj mesiac. Ja som strateg, ja to poznam. Obzvlast ak je potrebne najst si na nejaku vhodnu chvilku, psychicku pohodu pretoze nieco vyzaduje dosledne premyslenie. Ale ten proces, ktory v tom spravnom case nasleduje - nemoze hodinova robota trvat den predsa. Obzvlast ked dnes uz nemusime robit 100% prace sami, ale 70-80% casu nam usetri AI.
Neviem sa jednoducho stotoznit s tym, ze dnes, ked 80% spravi Gepeto, niekomu obsadi hlavu stres ze toto nestiha. Toto vo mne evokuje to, ze tento clovek nema spravne nastavenu efektivitu prace a nebudeme si rozumiet. Ja ked robim s Gepetom, a vidim ako mi ten flow ide, viem ze to viem davat pomerne rychlo. A teraz pride niekto, kto mi povie ze den robi robotu ktoru ja urobim za hodinu, tak halo, niekde je asi problem. Zadam instrukciu, precitam, pochopim, rozhodnem, napisem prompt, ziskam novy input, opat rozhodnem, zadam instrukciu, opat ziakm jeho ouput, takto spravim zopar iteracii a v priebehu hodiny mam robotu urobenu. Ok, chapem, tak dobre mozno niekedy 3, podla toho ako komplexna uloha sa riesi a aka kvalita vystupu je potrebna.
Dolezite je ale si uvedomit - ze v podstate dookola krutime to iste, akurat v oranzovom, ruzovom, v inych farbach a odtienoch. Ale logika ostava. Preto - rovnako ako ine procesy, ma obrovsky prinost do kvality logiky investovat, kedze je to donekonecna sa opakujuca aktivita, akurat s roznymi flavors. A toto chcem aby si moj likely soon najblizsi kolega uvedomoval.
Ta produktivita a ten decision making musi byt pre cloveka ktory chce byt v zivote uspesny velmi dynamicky.
Viem ako rychlo to dokazem produkovat ja, a viem ze to nie je najtazsia cast tej prace. Najzlozitejsia cast tej prace ziskat prehlad v nejakej oblasti, byt napadity a prist s tym posolstvom ktore ma byt odkomunikovane, teda pripravit tie posolstva ktore tam maju byt odkomujnikovane, predstavit si ako ma vyzerat nieco co este neexistuje, ziskat teda predstavu o tom ako by mal ten kontent ktory sa ide produkovat vyzerat, co by tam malo byt obsiahnute a ako odkomunukovane.
napriklad, teraz robime jedneho chalana, ktory robi autofilie a jedna z veci ktoru robi su PPF folie. A robila nam to jedna akoze copywriterka, ktora si nedala "namahu" s tym aby vobec pochopila aky je ucel preco by to niekto mal chciet, este ju musis aj zaplatit a este si to potom musis aj urobit sam :-)
Chalan robi premiovy segment, predstav si ze si kupis auto za 150k, ppf folia stoji napr 3k, a tu foliu si tam chces dat presne z toho dovodu aby si to auto zachovalo hodnotu, ze ked ho budes napr o 5 rokov predavat, foliu das dole a farba, lak, vsetko je neposkodene a auto vyzera ako keby dnes vyparkovalo z predajne. A predtym ako sa niekto do niecoho pusti, je dolezite najprv pustit modzog a rozmyslat:) To je v podstate blbych 10 minut roboty. Zbytocne napises sexi wording, ked si nepochopi pointu. Zbytocne robis nieco hospodarne, ked nerobis efektivne.
Takze, ok, opytam sa gepera, ake je zmysel ppf folie, ake su dovody preco zakaznik prejavi zaujem o PPF foliu, ake ma vyhody (napr daj mi 10 dovodov preco by sa potencialne zakaznik mohol rozhodnut pre PPF foliu na svoje nove auto), vyberiem 1, alebo 3 top, a az potom, nasledne, na tom co som ludsky skontroloval / rozhodol postavim paragraf textu. Ktory nasledne revidujem. Jesus:)
Az potom ked viem co je pre tych ludi dolezite, aky je na to dovod, nie ze moje auto bude krasne, spravim si kratky 15min research (alebo ked nerozumiem tak kludne aj 30, alebo ak premiovy klient tak kludne aj 60min ak tomu ani za 30min nerozumiem)
Od toho cloveka ocakavam mieru dynamiky a inteligencie.
Potrebujeme cloveka ktory bude tie socky drzat zive, aby tam bola nejaka aktivita (posts), nepotrebujem "vratnika", ktory bude sediet a cakat kym nepride sprava / comment aby na nu mohol promptne zareagovat.
Co robime:
NIkto nechce obsluhovat malych podnikatelov, ktori nemaju tisice.
Ale drobne stovky maju. A je ich obrovsky pocet. A tym sa da vytvorit obrat, na tom sa da postavit biznis. Ano, ma uskalia, silne zavisly na vyvoji a implementacii procesov, ale to je po prve doable a po druhe v procesoch sme dobri.
Robime weby a digitalny marketing pre low cost segment na skale. Ano, obsluhujeme segment ktoreho je mnozstvo a agentury od nich bocia. Kazda agency, vsetci ITckari hladaju svoje vysnivane "IBM", alebo Orange, ktoremu robia sluzby, moze fakturovat 50k mesacne a nikto nehce robit velke mnozstva malych podnikatelov na skale. Ja som nechcel ist tymto smerom, ja som skor clovek ktory je okrem inych veci silne stavany na procesny manazment, cize viem vynurat ako maju fungovat tie procesy, aby sme ich vedeli skalovat a automatizovat (delegovat ak sa nedaju automatizovat) a tak vedeli obsluhovat rybnik plny malych rybiciek, ktore nikto nehce lovit, pretoze su velmi malicke. Ale ked najdes dobre systemy, tak vies rovnakymi systemami spracovavat velke mnozstva poziadavok, rovnakymi systemami (s minoritnymi inkrementanymi investiciami na mernu jednotku) a na tom vies robit obrat dostatocny aby si pokryl masineriu. A tymto setupom skoncis jedneho dna v situacii ze nehladas klientov pre svoje produkty, ale produkty pre svojich klientov. Je je omnoho krajsi problem to be had.
Dam to trosku aj do praxe nech nie som stale len vagny.
Dnes sa velmi meni doba, ked klasicke SEO prestava fungovat, pozri si akykolvek svetovych marketerov, alebo aj nasich ecomerce bridge ak je anglictina problem, vsade vidis ze SEO vysledky uz zhruba rok klesaju. Tu nam ale stale ostava ta spodna cast toho sales funnela - cize napr nie "Co je to SEO" (informational intent), ale napr "SEO agentura cena Bratislava" (buying intent).
My to vidime inak. Je to jazero s velkym mnozstom malych rybiek, v ktorom nikto nechce lovit. Ano, ma to svoje uskalia a bottlenecks ktore treba osefovat, procesy ktore treba premakat, ale nasa logika je "ocitnut sa" v stave, kde mame velke mnozstvo malych klientov a skoncime tym ze hladame produkty (sluzby) pre nasich klientov a nie klientov pre nase produkty.
Inymi slovami, nitko nechce obsluhovat
ja nie som ITckar, ale cely zivot spoupracuje s tymto segmentom,
Shark Mediu tahame na smer premiovejsieho segmentu, biznis poradenstvo, ale nie typu KPMG, Acenture a pod, ale cenovo dostupne poradenstvo pre male, max stredne firmy. Opat na skale. Tu je zameranie na sluzby typu napr AI optimalizacia, alebo DNS BIMI record (ktory stoji 1000eur rocne a je prevazne kvoli prestizi) atd. Sluzby aj nad ramec toho co je vhodne pre uplnych mikro / zazinajucich podnikatelov.
2dni smerujeme na low-cost segment, spravidla na ludi o ktorych "internet este ani poriadne nevie". Nemaju ani web, alebo ho maju ale, no, taky ako keby ani nebol, skratka mali podnikatelia ktori nemaju ani len zaklady. Presne pre tych malych ludi, ktori nemaju 2000 € na web stranku a dalsich 3000 na marketing, spravu kampani a pod. V skratke - sluzby v drobnych stovkach, nie v drobnych tisicoch, alebo inymi slovami - vela hodnoty za malo penazi. A.k.a - no brainer ktory si moze dovolit aj ten mikro podnikatel. 2dni je projekt, ktory vznikol prave pre to aby obsluzil tych, ktorych nikto v tych rozpoctoch ktory si oni mozu dovolit obsluhovat nechce.
Plus zopar dalsich v stadiu pripravy.
Vacsina z nasich klientov nema dobre tisice, ale drobne stovky. Okrem toho, vacsinou su to mai podnikatelia, ktori nemaju ani zakladne spatne odkazy (kedze doteraz vela z nich ani len web nemalo). Cize, najlacnejsie spatne odkazy ktore je mozne ziskat su katalogove vyhladavace. Zoznam, azet, zlate stranky, infoma, cylex, atd atd. Ano, aj tie trapne ktore su tu z ciac ked sa vrasnili druhohory ako toplist, e-kataog, pozri, davaj, atd.
Toto je jedna z veci ktore spracovavame, v podstate ide vsade o to iste, popis, url, meno, akurat vsade je to ine, vsade sa to inak robi, vsade je iny postup ak potrebujes odkaz editovat atd. A to aktualne robime za 3 eura za kus, aby ziskali aspon zakladny NAP (Vygepetuj si), ked im budeme robit Google business profil, aby o nich na nete uz nejaka zmienka bola a znizili sme zbytocne troble s videoverifikaciami a pod.
Takyto zoznam dnes na inceternete neexistuje. A ked sa niekto pyta - ci su dnes spatne odkazy z katalogovych vyhladavacov stale dolezite - tak ano su. A su to najlacnejsie odkazy, je to taky prvy krok. Na to tiez robime proces, a chceme umoznit aspon ciastocne (mat na to kontent) a tiez robime procesy, nurame kazdy jeden zvlast, samostatne a robime navod pre nasich ludi, kedze toto je tiez sluzba ktoru ponukame.
Skratka, toho priestoru ako sa uplatnit je vela.
Recuritment:
Nepouzivame zastaraly SK / EU / korporatny styl.
Mna v tejto faze nezaujiima na aku skolu si chodil, ja nemam cas citat 100 CV, ja nemam cas pozerat 10minut 100 referencii. Mna zaujima to co je efektivne - WHAT YOU CAN DO FOR ME. Presne tak ako Headline v copywritingu "Postavime vam vas vysnivany dom" atd.
Tomu sa budeme venovat potom, ked budem vidiet ze si dobry. Ani ma nezajimaju referencie co si robil pre vsetkych ostatnych. Mna zaujima, ako vies uplatnit svoje skills v oblasti ktoru robime my. Rovnako ako je spravne pristupovat k hero section, above the fold. Tej casti webu ktoru vidis predtym ako scrollnes. Kde musis userovi zodpovedat vsetky jeho otazky v zlomku sekundy. Obzvlast tu hlavnu - WHAT U CAN DO FOR ME. Point v hero section, v headline a subheadline teda nie je ani tak "what do you do", ale whatta.. u can do for ME, as the client. U just gotta be in the client's/user's shoes.
Akoze - nie je zle mat to aspon a tom leveli "what u do", ale - ked to chces vytweakovat, a chces to spravit na extraordinary leveli...
Btw - likely one of the most crucial slogan's that spaped my mind in my early childhood: The difference between ordinary and extraordinary is the "little" extra. I felt in love with that. And helped me a shitload in my business life and decissions I;ve made.
To "little" extra, to "drobne usilie navyse" je co to co robi nieco vynimocnym, to drobne usilie navyse ktore do toho das a posunies to este o level vyssie, to je presne kvalita prace ktoru zakaznici miluju. A ja tiez. A rad ju taku robim pre nasich klientov.
SEO od nastupu AI snippets a pod upada. Blog posty dnes nemaju absolutne ziadny zmysel, pokial netargetuju spodok sales funnela a to obzvlast lokalne.
Naco by som napr ako vodar z TN, platil agenture za blog post 1. na vrchu funnela (ako vycitit upchaty odtok), 2. not location targeted.
A okrem toho, ked sme pri tom, pisanie clankov.
Taka klasika ktoru 90% akoze copywriterov robi... najprv nejake intro ktore kazdy prescroluje, aby sa dostal na koniec a lovil v mori textu odpoved na svoj user search intenet. WTF.
Jesus ved to nie je detektivka ktoru si chces citat po poslednu stranu aby si zistil kto je vrahom;-)
User intent musi byt jasne obsiahnuty uz v excerpte.
A ten plni dve ulohy.
Ako uz spominane uspokojenie search intentu. Ja som predsa hladal XY, chcem jasnu odpoved a to hned. "Najprv mi daj odpoved a ja ked budem chciet, okamzitu, jednoznacnu.
A ak chces byt extraordinary - sprav excerpt tak aby si ma inspiroval ze "napriek tomun ze som uz odpoved dostal, problematika ma zaujala natolko, ze mam zaujem si precitat aj druhy paragraph damn it :-)".
Takto sa to robi do psej matere:), nie ze prvy odstavec, dokonca vacsim fontom je len kvoli vizuaiziacii a nikto sa nad tym textom ani len nezamyslel, ze je vagny, ze je len introductionary, ze user z toho bude mat feeling ze jesus, i gotta read the whole shit to get my damn intented answer. To rob ked chces odradit userov. To nie je praca ktoru my chceme robit.
Rovnakko ako umienie copywritingu nie je napisat 1800 slov na blog post. Umenie copywritingu je obsiahnut more informacii v jednej cajovej sialke. Alebo pri tvorbe headline pre sekciu na webe napr - Umenie copywritingu je vytvorit tri slova ktore ked si precitam a nemam zaujem citat cely paragraph pod tym - je mi jasne aj z tych troch slov co sa tam docitam. A tie tri slova maju byt nadizajnovane tak - ze mam chut si ten damn paragraph precitat.
A toto ked dame na extraoridary - tak ideal je ak si tie tri stova ani nemusim precitat - pozriem si prisluchajucu graficku reprezentaciu alebo obrazok v ramci tej sekcie, a pochopim o com to je bez toho aby som si tie tri slova precital. Dobre, tu uz ideme do extremu, ale vysvetlujeme si dealny stav. Iba ked ho pozname, vieme k nemu smerovat usilie a priblizit sa mu.
Cize, clanky sa maju pisat tak, ze ked si precitam tym vacsim fontom prvy paragraph, tie dve tri vety, v kt sa dozviem vsetko co potrebjem a inspirovali ma citat dalej. Ale aby to bola opcia. Aby to bola moznost - nie povinnost.
A 90% copwriterov to robi cele zle. Dnes treba komunikovat jasne a k veci, nemozes ludi tlacit do toho aby ti urobili "user metrics" ako "cas straveny na stranke" tym ze im nedas co chcu a utrapis ich aby to hladali. Daj im to ASAP, a inspiruj zaujem! Nevydieraj.
To nie je o tom napisat co najvacsi objem obsahu, copywriting je o tom aby sa nepisalo viac nez je treba, ako som uz spominal - asi najlepsie co sa na mna nalepilo je prirovnanie - naliat more do cajovej sialky.
Niet divu ze 90% copywriterov to ma tazke z hladaniim jobu.
Tych 90% zlych ma problem s hladanim jobu, tych 10% dobrych je na rozthranie a v Satchi&Satchi zarabaju viac ako programatori.
MInule sme robili jedneho tipka - zemne prace a mali sme mu spravit subpages (money pages) - tie, ktore budu land klients na jednotlive cinnosti ktore ponuka
A teda mali sme pred sebou otazku, ake sekcie mu spravime na subpage /zemne-prace.
A Gepeta sme postupne instruovali. Nie ze urob nam subpage.
Naprv sme mu dali otazku typu nech nam navrhne topical map + si seo expert + chod online atd.
A z toho co gepeto navrhol sme vybrali:
Čo sú zemné práce?
Úprava terénu
Zarovnávanie pozemku
Modelovanie pozemku
Terasovanie svahov
Stabilizácia svahov
Odvodňovanie a drenáže (ano, mozno sme mohli rozdelit)
Príprava podložia
a pod.
Point je, ze ked vytvorime subpage a na tej subpage spravime tiero sekcie (ktore nasledne dame gepetovi vytvorit a dopromptujeme ho podla potreby, prip drobne extra manualne upravy), vyznamne sa blizime k ziskaniu topical authority, ktora je stale nesmierne doelzita. Vid https://objednavka.sharkmedia.sk/ kde to v casti "podstranky" opsiujem. Klikni aj "read more".
Dalsi point k tomu je, tiez - vsimni si farming - nalejem narychlo more do cajovej sialky "Dnes kazdy web lokalneho podnikatela existuje z jedneho jedineho dovodu - zvysit ranking jeho GBP". O tom nabuduce.
Point - vieme ako veci funguju, ako sa maju robit a clovek ktory s nami bude spolupracovat bude dostavat mnozstvo knowhow na tacke, z ktoreho bude robit kontent. Cize okrem toho ako sa ma robit kvalitny kontent, vie leapfrognut zopar vysokych skol.
Ak si sa v tom nasiel, vies sa zorientovat v chaose, laka ta pochopit ako veci funguju napriek tomu ze namiesto proper vysvetlenia dostavas nelutostnu bombardovacku a si hodeny do mora a nauc sa plat - vitaj na palube :-)
Howk, padam spat, uz su 3am.
Asi nikto to lepsie nevysvetlil ako Alex Cattoni tu: https://youtu.be/zzkderfUND0?si=A89QlZNdPpOhxnKo
Ja by som videl uvodny inzerat mozno ako:
Sprava soc sieti
Prepisovanie myslienok, nametov na kontent do textu, (obsiahnutie posolstva, spravne roztriedenie informacii a final wording)
Drobne graficke veci v canva.
Aspon dve z tychto 3 by mohol ten clocek mat.
Uvod mozno v zmysle - Hladam cloveka juniora na remote staz / interniship (na tie tri veci), moznost hlbsej a long lasting spoluprace, plus obsiahnut ze s kym bude ten clovek robit. Ak by aj spolupraca nevysla, menej mudry ako do nej vstupil urcite neodide :-)
-------------------------------------------------------------------------------------------
Mozes ziskat pristup k velmi sirokemu mentorovi, ktory ti vie v mnohom pomoct a usmernit.
Wes McDowell to vysvetľuje ako nikto iný. Ak ťa zaujíma, čo skutočne robí homepage funkčnou, toto video si musíš pozrieť. Pozri si ho celé, ale venuj zvláštnu pozornosť časti medzi 6. a 8. minútou: https://www.youtube.com/watch?v=WgXU7XAZYmQ

Priklad:



V presovskom kraji sa stavia inak ako sa stavia o 50km vedla - v Kosickom? Ano? KE je uz uplne iny region, ina legislativa, ine geograficke podmienky? Co to uz su subtropy a tam sa uz pouzivaju ine stavebne materialy, napr s nizsou roztaznostou? ;-)
© 2025. Shark Media. Všetky práva vyhradené.
Shark Media Consulting s.r.o. - Marketingová agentúra
Lermontovova 911/3, Office 2B, 811 05 Bratislava


Otváraracie hodiny
Pondelok: 9:00 - 17:00
Utorok: 9:00 - 17:00
Streda: 9:00 - 17:00
Štvrtok: 9:00 - 17:00
Piatok: 9:00 - 17:00
Sobota: Zatvorené
Nedela Zatvorené